2014 yılı son çeyreÄŸinden itibaren "Ana kart deÄŸiÅŸimi" nedeniyle IMEI güncelleme baÅŸvurularının e-devletten yapılmasına baÅŸlandı. Daha önce yazılı olarak yapılan deÄŸiÅŸim müracaatlarında eksik veya yanlış belge bulunması durumunda ilave yazışmalar yapılmak durumunda kalınıyor ve vatandaÅŸların taleplerinin yerine getirilmesi uzun süre alabiliyordu. Artık cihazın ilk IMEI kayıt baÅŸvurusu sahibinin deÄŸiÅŸimi yapan firmadan almış olduÄŸu deÄŸiÅŸim belgesi ile E-devlet kapısı (www.turkiye.gov.tr) üzerinden baÅŸvurması yeterli. Buna göre firmadan alınan deÄŸiÅŸim belgesinde; deÄŸiÅŸim belgesinin antetli kağıt olması veya firma kaÅŸesini içermesi, deÄŸiÅŸimi yapan firmanın adı/ünvanı ile adresi veya telefonunu içermesi, deÄŸiÅŸim iÅŸleminin arıza nedeniyle yapıldığına dair bilginin bulunması, deÄŸiÅŸimi yapılan eski ve yeni IMEI numaralarını içermesi ile ilgili bilgilerinin bulunması gerekiyor. E-devlet üzerinden yapılan ana kart deÄŸiÅŸim iÅŸlemleri ile deÄŸiÅŸim belgesinin E-devletten yüklenmesi ve baÅŸvuruların en kısa süre içinde iÅŸleme alınması saÄŸlanmış oldu.
|